نگاهی به هیوندای سانتافه 2021 با طرحی متفاوت

1402/03/30 12:40

نگاهی به هیوندای سانتافه 2021 با طرحی متفاوت

هیوندای با طراحی جسورانه ای به سراغ نسل جدید سانتافه رفته و مدل 2021 آن را این گونه معرفی کرده. این در حالی بود که نسل قبلی این خودرو 2018 ارائه شده شده بود وزمان زیادی ازآن نمیگذشت. با نگاهی به هیوندای سانتافه 2021 با طرحی متفاوت همراه تیتان کارز باشید.

در ابتدا چیزی که توجه را به خود جلب می کند جلو پنجره ی این خودرو است که با طرحی متفاوت وبزرگ تر عرض این خودرو را در بر گرفته و چراغ های اصلی را در خود پنهان کرده است که این باعث تغییر بزرگی در ظاهر شده. هیوندای ادعا دارد که این پلتفرم از لحاظ ایمنی و عملکرد در سطح بهتری قرار دارد و مصرف سوخت و هندلینگ بهتری نیز خواهد داشت و امکان نصب پیشرانه های برقی در آن وجود دارد. در نمای عقب خودرو تغییرات شامل بازطراحی چراغ های عقب میشود که با یک نوار به یکدیگر متصل شده اند و چراغ های دنده عقب و راهنما که در نسخه ی قبلی به صورت مستقل بر روی سپر قرار داشت، به چراغ های اصلی انتقال داده شده. بر روی سپر یک نوار شبرنگ به اندازه ی عرض خودرو دیده میشود و سر اگزوز در این نسخه حذف شده وسپر ظاهری ساده تر نسبت به قبل دارد.

در نگاه اول ممکن است چراغ های روشنایی روز(دی لایت) که در بالا قرار دارد به چشم میخورد که اگر دقت کنید حرفی مانند تی که ادامه آن در چراغ های اصلی امتداد دارد به چشم می خورد و مانند نسخه ی قبلی چراغ مه شکن وجود ندارد. طراحی جدید شامل داخل کابین نیز میشود، کنسول میانی بزرگ تر شده و با شیب کم تری به وسط داشبورد متصل میشود و روی آن دکمه های زیادی برای کنترل گیربکس، حالت های رانندگی و کنترل امکانات مختلف وجود دارد.

هرم تعویض دنده در مدل جدید حذف شده و تعویض دنده با سیستم shift-by-wireا (تعویض دنده با سیم)

صورت می گیرد و به جای اهرم تعویض دنده، موس و دکمه ها این کار را انجام می دهند. در وسط داشبورد نمایشگر 10.25 اینچی تعبیه شده ودر پشت فرمان نیز یک پنل کاملا دیجیتال 12.3 اینچی برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده وجود دارد. سانتافه برای رانندگی حالت های گوناگونی دارد که عبارتند از برف، شن، گل، اسپرت، راحت، اقتصادی و هوشمند که در حالت هوشمند به طورخودکار بهترین مود با توجه به رانندگی انتخاب میشود.

سانتافه ی 2021 شامل دو پیشرانه ی جدید 2.5 لیتری توربو شارژ و تنفس طبیعی و یک پیشرانه ی 1.6 لیتری توربو با فناوری هایبرید می باشد. احتمال داده میشود که پیشرانه جدید 2.5 لیتری بتواند 191 اسب‌بخار قدرت و 247 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. هیوندای ادعا دارد که این پیشرانه های جدید مصرف سوخت وآلایندگی کم تری دارد و قدرت پیشرانه 2.5 لیتری توربو شارژ را 277 اسب‌بخار با 422 نیوتن‌متر گشتاور اعلام کرده است. در آخر مدل 1.6 لیتری توربوشارژ هیبریدی که ژنراتور 13 کیلوواتی و موتور برقی 44 کیلواتی را دارا است درمجموع 225 اسب‌بخار قدرت را فراهم می‌کنند که همه این ها با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به همراه سیستم چهار چرخ محرک ارائه می شوند.

برچسب ها : , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید و دیدگاه فینگلیش تایید نمی شود.

از تکرار دیدگاه خودداری کنید و در صورت ارسال دیدگاه تکراری تایید نمیشود.

در صورت استفاده از کلمات رکیک دیدگاه تایید نمی شود.

دیدگاه ها

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

.