علائم و دلایل خرابی پلوس خودرو

علائم و دلایل خرابی پلوس خودرو

علائم و دلایل خرابی پلوس خودرو

برای انتقال نیروی گشتاورد که از موتور تولید شده باید از طریق سیستم انتقال قدرت به چرخ های خودرو برسد که باعث حرکت خودرو میشود. یکی از اجرای سیستم جلوبندی ، پلوس می باشد. با مطلب علائم و دلایل خرابی پلوس خودرو همراه تیتان کارز باشید.

نیروی تولید شده توسط موتور ماشین به گیربكسسپس به میل گاردان و بعد این نیرو به دیفرانسیل می شود.بعد این نیرو از دیفرانسیل به پلوس منتقل میشود که در نهایت پلوس نیرو را به چرخ های منتقل میکند که باعث عرکت خودرو میشود.

پلوس خودرو

علائم خرابی پلوس

راحت ترین راه برای فهمین خرابی پلوس ها صدای تق تق از سمت چرخ ها همچنین برای فهمیدن اینکه کدام چرخ ، پلوس آن خراب است باید فرمان را تا آخر به یک سمت چرخاند که هر سمتی که صدای تق تق را شنیدید آن سمت پلوس چرخ مشکل دارد.

دلایل خرابی پلوس

  • پاره شدن گردگیر پلوس
  • رها کردن نادرست کلاچ 
  • روشن کردن خودرو با هل دادن
  • استفاده نادرست از ترمز دستی
  • استفاده بی جا از ترمز پایی و ترمز دستی
  • ضربه زدن شدید به خودرو به علت رها کردن زود کلاچ
  • بکسل کردن خودرو
  • نگهداری نادرست خودرو 
  • شل بودن پیچهای سرپلوس
  • روشن کردن خودرو با هل دادن
  • چک نکردن اتصالات سرپلوس

نکات مهم تعویض پولوس

هنگام باز کردن پلوس نباید از ترمز استفاده کرد و حتما خودرو خاموش باشد زیرا روشن بودن خودرو در هنگام باز کردن مهره پولوس باعث آسیب به شما می‌شود. قبل از جدا کردن پولوس از دیفرانسیل باید روغن دنده را تخلیه کرد. زمانی که می‌خواهید پولوس را تعمیر کنید مراقبه کاسه نمد باشید زیرا آسیب رسیدن به آن باعث روغن ریزی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *