معرفی شرکت های خودروسازی ژاپن

معرفی شرکت های خودروسازی ژاپن

معرفی شرکت های خودروسازی ژاپن

صنعت خودروسازی در ژاپن یکی از برجسته ترین و بزرگترین صنایع در جهان است. ژاپن از سال 1960 با پیشی گرفتن از آلمان در میان سه کشور برتر با بیشترین تولید اتومبیل قرار دارد. ژاپن در حال حاضر با تولید سالانه 9/9 میلیون خودرو در سال 2012 سومین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان است. طی چند دهه گذشته سرمایه گذاری های ژاپنی به رشد صنعت خودرو در بسیاری از کشورها کمک کرده است. همچینین در سال 2020 پر ارزش ترین شرکت خودروساز این کشور شرکت هوندا با ارزش 33.10 میلیارد دلار و در رتبه 6 پر ارزش ترین برند خوروسازی می باشد. با معرفی شرکت های خودروسازی ژاپن همراه تیتان کارز باشید.

زایباتسو ژاپنی (یک شرکت خوشه ای) در اوایل دهه 1910 میلادی شروع به ساخت کامیون و همکاری با شرکت های اروپایی از جمله همکاری ایسوزو با ولزلی موتورز و نیسان با آستین موتور. همچنین تقاضا برای ساخت کامیون ارتش ژاپن قبل از جنگ جهانی دوم ، باعث شد بسیاری از تولیدکنندگان ژاپنی بیشتر به ساخت وسایل نقلیه نظامی رو بیاوردند. در دهه 1970 ژاپن پیشگام استفاده از رباتیک در ساخت وسایل نقلیه بود. همچنین خودرو های طراحی شده شرکت های ژاپنی  بارها برنده جایزه خودرو سال اروپا (همکاری با شرکت های اروپایی) شده اند.

هوندا

هوندا - Honda

هوندا یک شرکت خودروساز ژاپنی که در سال 1948 توسط سوییشیرو هوندا (مهندس و صنعتگر ژاپنی) در شهر توکیو ، ژاپن تاسیس شد. هوندا در زمینه تولید خودرو ، موتورهای هواگرد ، جت و موتورهای جت ، قایق‌های موتوری ، پمپ‌های آب ، تجهیزات الکتریکی ،  ژنراتورها ، ربات و تجهیزات انتقال برق فعالیت می کند. شرکت هوندا نخستین بار در ژاپن با راه اندازی برند اکیورا شروع به ساخت خودرو های لوکس کرد که شرکت‌ های های دیگر با الگو برداری از هوندا شروع به این کار کردند از جمله شرکت تویوتا با برند لکسوس و نیسان با برند اینفینیتی شروع  به تولید خودرو های لوکس شدند.

سوییشیرو هوندا یک مکانیک بود ، که پس از کار کردن در آرت شوکای با توانست رینگ پیستون‌ های مختص خود را طراحی و در سال 1938 تولید کند که سعی کرد آن‌ها را به شرکت تویوتا بفروشد اما تویوتا قبول نکرد. سپس بعد از دو سال مطالعه و کار بیشتر بر روی طرح خود ، سوییشیرو هوندا توانست با تویوتا قراردادی ببندد. که این قرار داد تا جنگ جهانی دوم ادامه داشت و بعد از آن شروع به تاسیس شرکت خود با نام هوندا گیکن کوگیو کابوشی کایشا کرد که با مشکلات مالی زیادی روبه رو بود و اولین محصول آن یک دوچرخه که بر روی آن یک موتور کوچک بود. سپس در سال 1949 نسخه تکامل یافته آن را تولید کرد و در سال 1958 نام شرکت را به هوندا تغییر داد. سال 1959 موتور هوندا سی۱۰۰ را عرضه بازار کرد که رکورد فروش را با فروش 30 میلیون دستگاه شکست.

شرکت هوندا در ساخت موتور سیکلت هر روز داست موفق تر می شد و این شرکت وارد صنعت خودروسازی شد و در سال 1960 اولین خودرو خود را عرضه بازار کرد. در سال 1986 برای ساخت خودرو های لوکس برند آکورا را راه اندازی کرد که این برند تحولی زیادی را در این شرکت ایجاد کرد.

نیسان

نیسان - Nissan

نیسان یک شرکت خودروساز ژاپنی که در سال 1933 توسط یوشیسوکه آیکاوا (صنعتگر و کارآفرین ژاپنی) در شهر یوکوهاما ، ژاپن تاسیس شد. شرکت نیسان همانند تویوتا و هوندا که به ترتیب برندهای لکسوس و آکورا را در آمریکای شمالی راه‌اندازی کردند، برند اینفینیتی را برای بازار آمریکای شمالی خود راه‌اندازی کرد. هممچنین شرکت رنو یکی از سهام داران شرکت نیسان هست و همچنین نیسان هم یکی از سهام داران شرکت رنو می باشد.

ماسوجیرو هاشیموتو در سال 1911  شرکت کوایشینشا موتور کار ورکس را راه اندازی کرد و در سال 1914 اولین خودرو این شرکت تولید شد. سپس در سال 1918 نام شرکت به کوایشینشا موتور کو تغیییر کرد و شروع به ساخت کامیون های نظامی برای دولت ژاپن شد. در سال 1925 نام شرکت به دات موتور کار تغییر کرد و در سال 1926 شرکت دات موتور کار و جیتسایو جیدوشا با هم ادغام شدند که شرکت جیتسایو جیدوشا در سال 1919 توسط کمپانی کابوتا راه اندازی شد و شرکت جیتسایو جیدوشا کامیون سایز کوچک و قطعات مورد نیاز خودرو را از ایالات متحده آمریکا وارد و در ژاپن مونتاژ می‌کرد.

در سال 1930 نام شرکت داتسون تغییر کرد سپس در سال 1934 داتسون شروع به همکاری با شرکت نیهون سانگیو کرد که شرکت نیهون سانگیو متعلق یوشیسوکه آیکاوا بود. یوشیسوکه شروع به خرید شرکت های دیگر زیادی کرد و همه آن ها را زیر مجموعه شرکت نیهون سانگیو کرد. در دهه 1930 پس از ورود شرکت نیهون سانگیو به بازار بورس توکیو، این شرکت در مبادلات سهام ، از نام ‌اختصاصی نیسان استفاده کرد که مخفف اسم نیهون سانگیو بود. این شرکت تا سال 1933 هیچ فعالیت در صنعت خودروسازی نکرد که در همان سال شرکت توباتا را خرداری کرد و در سال 1934 با نام نیسان وارد صنعت خودرو سازی شد. 

شرکت نیسان همچون شرکت های دیگر در جنگ جهانی دوم تولیدات خود را به تولید کامیون‌های نظامی و موتور هواپیما و قایق‌های اژدرافکن کرد. شرکت نیسان در سال 1945 دوباره شروع تولید خودرو های غیرنظامی کرد و 2 سال بعد با دریافت سفارش تولید خودروهای داتسون بار دیگر برند داتسون را وارد خط تولید کرد. در دهه ۱۹۵۰ نیسان به‌عنوان یک شرکت خودروسازی موفق ژاپنی در سطح جهانی تبدیل شد. با پیشرفت صنایع خودروسازی، زمان ساختخودرو های الکتریکی فرا رسید سپس نیسان اقدام به تولید خودروی الکتریکی تاما کرد.

در دهه 1970 نیسان صادرات خودروهای خود را به ایالات متحده انجام داد و بازاری را برای خود در این کشور فراهم کرد که باعث شد در دهه 1980 دو مرکز بزرگ تولید خودرو را در ایالات متحده آمریکا و بریتانیا ایجاد کرد. در1990 نیسان خودروی میکرا را تولید کرد و در سال 1993به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شد. اما در دهه 1990 هر سال در حال ضرر بیشتر بود و به شرکت رنو هم بدهکار بود که این وضعیت شرمت باعث شد شرکت های فورد و کرایسلر دیگر سفارشی ثبت نکنند ، وضعیت شرکت بحرانی بود. کارلوس غصن در سال 1999 به‌عنوان مدیر عملیات نیسان، شروع به کار در این شرکت کرد. سپس در سال 2000 به ریاست هیئت مدیره شرکت و سال 2001 به مدیرعامل نیسان تبدیل شد.

هنگامی‌که کارلوس غصن هدایت این شرکت ژاپنی را در دست گرفت، نیسان بالغ بر 20 میلیارد دلار بدهی داشت و از 48 مدل خودرویی که تولید می‌کرد، تنها 3 مدل سود دهی داشت. کارلوس غصن با تغییرات اساسی و طرح ها عالی خوب شرکت را نجات داد. عملکرد کارلوس غصن در نیسان چنان چشمگیر بود، که در سال نخست سود خالصی معادل 2.7 میلیارد دلار را عاید کمپانی کرد و تا سال 2005 کلیه بدهی های نیسان را پرداخت شد. نیسان در سال 2012 میلادی درآمدی بالغ بر 95 میلیارد دلار داشت و با بیش از 155 هزار کارمند در سراسر جهان از بزرگ‌ترین خودروسازان به‌شمار می‌رود.

تویوتا

تویوتا - Toyota

 تویوتا یک شرکت خودروساز ژاپنی که در سال 1937 توسط کیشیرو تویودا در کارخانه صنایع تویوتا که متعلق به پدرش ساکیشی تویودا بود، نخستین خط تولید آن را برای تولید خودرو راه اندازی کرد. شرکت تویوتا دارندهٔ برند هایی ازجمله دینا، دایهاتسو، سایون، لکسوس و هینو موتورز نیز می باشد و سهام این شرکت در بازار بورس نیویورک، بورس لندن و بورس توکیو معامله می‌شود.

ریشه تاسیس شرکت تویوتا به 1926 برمیگردد که در آن سال توسط ساکیشی تویودا برای فعالیت به عنوان یک کارخانه ریسندگی راهن اندازی شد. کیشیرو تویودا (پسر ساکیشی تویودا) در سال 1929 فارغ التحصیل شد و در شرکت پدرش مشغول کار شد که بیشتر توجه خود را صرف ساخت خودرو می کرد. کیشیرو تویدا برای امضا قراردادی با شرکت شرکت برادران پلات به انگلیستان سفر کرد که این سفر باعث شد وارد صنعت خودروسازی شود. کیشیرو تویدا در سال 1930 تحقیقات خودر را بر روی موتور های گازوئیلی شروع کرد و برنامه های آینده این کار را با رئیس شرکت (ریسابورو) مطرح کرد و عقیده داشت این کار باعث سوددهی زیادی برای شرکت دارد که بعد از مدتی ریسابورو قبول کرد که وارد صنعت خودرو شوند.

در سال 1933 کیشیرو دپارتمان خودرو را در قسمت کوچکی از کارخانه راه اندازی کرد. هدف کیشیرو تولید خودرو‌های مناسب با شرایط ژاپن بود، در حالی‌که نکات مثبت خودروهای خارجی را نیز در نظر داشت. سپس در سال 1935 اولین کارخانه خودروسازی تویوتا آغاز به کار کرد و سال بعد لوگوی تویودا به تویوتا تغییر یافت. در سال 1937 شرکت تویوتاموتور به طور رسمی افتتاح شد. در ابتدا خود کیشیرو به عنوان قائم مقام شرکت جدید عمل می‌کرد، که در سال 1941 به عنوان مدیرعامل مشغول به کار شد. بلافاصله پس از راه‌افتادن شرکت جدید اصول مدیریتی نوینی در روش مدیریت و اداره کارخانه به کار گرفته شد.

اولین محصول تجاری شرکت تویوتا، کامیون 1.5 تنی جی1 بود و شرکت تویوتا هم مانند بقیه شرکت های ژاپنی در طی جنگ جهانی دوم تمام کارخانه را در اختیار جنگ گذاشت و برای ارتش ژاپن، کامیون تولید می‌کرد. تا چند سال بعد، از اتمام جنگ نیز، دولت ژاپن اجازه تولید خودرو به تویوتا داد. در سال 1952 با مرگ کیشیرو، مسئولیت شرکت بر عهده ایجی تویوتا پسر عموی او، قرار گرفت. ایجی به همراه پسر کیشیرو، شوئی شیر طی سال‌های بعد، تویوتا را به یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان تبدیل کردند. در سال 1977 مرکز فنی تویوتا در ایالات متحده آمریکا افتتاح شد و سال 1984 همکاری تویوتا با جنرال موتورز در ایالات متحده صورت گرفت. پس از ایجی و تایچی اونو مسئولیت شرکت را به عهده داشت.

امروزه تویوتا بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان است، که از وسایل نقلیه کوچک گرفته تا کامیون‌های بزرگ را در انواع مدل‌ها تولید می‌کند.

مزدا

مزدا - Mazda

مزدا یک شرکت خودروساز ژاپنی که در سال 1920 توسط جوجیرو ماتسودا (صنعتگر، کارآفرین و مهندس ژاپنی) تاسیس شد. جوجیرو ماتسودا بنیانگذار شرکت خودروسازی مزدا با الهام از اهورامزدا نام شرکت را مزدا گذاشت. بر اساس گفته های شرکت مزدا در سایت رسمی خود دلیل نام‌گذاری این شرکت این طور بیان شده‌است: نام شرکت مزدا برگرفته از نام اهورامزدا خدای اولین تمدن‌های غرب آسیا در ایران است. ما اهورامزدا را به خدای خرد، اندیشه و هماهنگی تفسیر کردیم. به عنوان منشأ هر دو تمدن شرقی و غربی و همین‌طور به عنوان نمادی از فرهنگ خودرو. این آمیختگی از تمایل به دستیابی به صلح جهانی و توسعه صنعت خودرو انجام شد.

ابتدا این شرکت با نام Toyo Cork Kogyo Co برای ساخت چوب پنبه در سال 1920 تاسیس و شروع به فعالیت کرد. سپس نام شرکت را به Toyo Kogyo Co تغییر داد. در سال 1931  با عرضه Mazda Go وارد صنعت ساخت وسایل نقلیه شد. شرکت Toyo Kogyo در طول جنگ جهانی دوم برای دولت ژاپن اسلحه می ساخت. سپس در سال 1984 نام خود را به صورت رسمی به مزدا تغییر داد. اگرچه هر خودرویی که از ابتدا تولید شد از این نام استفاده می کرد. مانند مزدا R360 که در سال 1960 و پس از آن مزدا کارول در سال 1962 معرفی شد.

در دهه 1960 مزدا برای گسترش و پیشرفت شروه به همکاری با شرکت های دیگر کرد که در همان سال ها با شرکت آلمانی NSU مشارکت کرد و خودرو Cosmo Sport را عرضه بازار شد. در سال 1968 مزدا فعالیت رسمی خود را در کانادا با نام Mazda Canada آغاز کرد اگرچه محصولات مزدا از سال 1959 در کانادا دیده می شد. در سال 1970 ، مزدا رسماً وارد بازار آمریکا با نام Mazda North American Operations شد و در آنجا بسیار موفق شد اما موفقیت مزدا تا آغاز بحران نفت در سال 1973 ادامه داشت که باعث شد آمریکا و سایر کشور ها به دنبال خودرو هایی با بازده ای بالا و مصرف سوخت بهینه تر باشند.

مزدا در سال 1975 در بازار آمریکا ضرر های زیادی را تجربه کرد و مزدا دوباره به آستانه ورشکستگی نزدیک شد که توسط بانک Sumitomo و شرکای دیگر نجات پیدا کند. سپس در همان سال یعنی 1975 با شرکت فرود شروع به همکاری کرد که این همکاری تا سال 2015 ادامه داشت. پس از تعطیلی کارخانه مونتاژ مزدا در نیوزیلند ، مزدا با فورد نیوزلند سرمایه گذاری مشترکی را به نام VANZ کردند. مزدا همچنین به فورد در توسعه اکسپلورر 1991 کمک کرد.

مزدا به دنبال جذابیت دیرینه خود در فن آوری موتور جایگزین ، مزدا اولین موتور چرخه میلر را برای استفاده در خودرو در سدان لوکس میلنیا در سال 1995 معرفی کرد گرچه تولید این خودرو در سال 2002 متوقف شد. مشکلات مالی بیشتر در مزدا طی دهه 1990 (که بخشی از آن به دلیل خسارات مربوط به بحران مالی آسیا در سال 1997 بود) باعث شد که فورد سهام خود را به 33.4 درصد سود 1996 افزایش دهد. در تاریخ 30 سپتامبر 2015 ، هنگامی که سهام فورد به دلیل سود دهی پایین ، سهام خود را به کمتر از 2 درصد رساند سپس فورد سهام باقی مانده خود را در مزدا فروخت.

در ماه مه 2015 ، این شرکت توافق نامه ای را برای ایجاد همکاری طولانی مدت با شرکت تویوتا امضا كرد ، كه در میان سایر موارد ، مزدا شاهد عرضه موتور بنزینی و موتور دیزلی SkyActiv كم مصرف سوخت تویوتا در ازای سیستم های سلول سوخت هیدروژن شرکت مزدا است.

میتسوبیشی موتورز

میتسوبیشی موتورز - Mitsubishi Motors

میتسوبیشی موتورز یک شرکت خودروساز ژاپنی که در سال 1970 توسط میتسوبیشی (گروه صنعتی میتسوبیشی) برای تولید خودرو راه اندازی شد. دفتر مرکزی این شرکت در میناتو، توکیو در ژاپن می باشد. همچنین شرکت میتسوبیشی موتورز مالک باشگاه فوتبال اوراوا رد دایموندز می‌باشد. در سال 2011 ، میتسوبیشی موتورز ششمین خودروساز بزرگ ژاپنی و نوزدهمین بزرگترین تولید کننده جهان بود. در سال 2016 ، میتسوبیشی 34 درصد شهامش را به شرکت نیسان داد این شرکت علاوه بر اینکه بخشی از اتحاد رنو – نیسان – میتسوبیشی است ، بخشی از میتسوبیشی کیرتسو ، بزرگترین گروه صنعتی در ژاپن است و این شرکت در اصل در سال 1970 از بخش خودروسازی صنایع سنگین شرکت میتسوبیشی است.

میتسوبیشی در سال 1396 کارخانه سایپا در خمین را به مبلغ 1100 میلیارد تومان از این سایپا خریداری کرد و نزدیک به 140 میلیارد تومان ماشین‌ آلات خط تولید را در آنجا نصب کرد. طبق قرارداد قرار بود یک مدل خودروی به روز خود را در این کارخانه با بومی‌سازی 70درصد قطعات تولید و 40 درصد میزان تولید را صادر کند. اما با کارشکنی‌های صورت گرفته از سوی وزارت صمت ( وزارت صنعت، معدن و تجارت ) برای تولید خودروی میتسوبیشی، این کارخانه اکنون بدون تولید بوده و تعطیل گشته‌است.

ایسوزو

ایسوزو - Isuzu

ایسوزو یک شرکت خودروساز ژاپنی که در سال 1916 توسط شرکت گاز توکیو برای تولید کامیون راه اندازی شد. این شرکت همچنین دارای تعدادی شرکت تابعه از جمله Anadolu Isuzu ، Sollers-Isuzu ، SML Isuzu ، Jiangxi Isuzu Motors، ایسوزو آسترا موتور اندونزی ، ایسوزو مالزی ، ایسوزو انگلستان ، ایسوزو آفریقای جنوبی ، ایسوزو فیلیپین ، تایوان ایسوزو موتورز ، ایسوزو ویتنام ، ایسوزو موتورز هند و BYD ایسوزو می باشد. تا سال 2009 ، ایسوزو بیش از 21 میلیون موتور دیزل تولید کرده است که می توان آن را در سراسر جهان می توان یافت. موتورهای دیزلی ایسوزو توسط ده ها تولید کننده خودرو از جمله جنرال موتورز استفاده می شود.

در سال 1916 شرکت گاز توکیو با مشارکت شرکت کشتی سازی ایشیکا واجیما  اقدام به راه‌اندازی شرکت خودروسازی ایشیکا واجیما کردند. سپس در سال 1934 این شرکت تصمیم گرفت نام شرکت را به ایسوزو که از نام رودخانه ایسوزو گرفته شده بود تغییر دهند. سپس در سال 1961 اولین خودرو مستقل شرکت با نام ایسوزو بلل عرضه بازار ژاپن شد.

سوزوکی

سوزوکی - Suzuki

سوزوکی یک شرکت خودروساز ژاپنی که در سال 1909 توسط میشیو سوزوکی (صنعتگر ، کارآفرین و مخترع ژاپنی) تاسیس شد. بیشیر فعالیت این شرکت برای تولید خودروهای چهارچرخ محرک، خودروهای همه جارو، موتورسیکلت ها، ویلچرها می باشد. شرکت سوزوکی در سال 2011 از نظر تعداد خودروهای تولیدی، به‌عنوان دهمین خودروساز بزرگ جهان شناخته شد و فولکس واگن 19.9 درصد از سهام شرکت سوزوکی را در اختیار دارد.

میشیو سوزوکی در سال 1909 کارخانه نساجی را با نام سوزوکی تاسیس کرد. در سال 1929 میشیو سوزوکی یک دستگاه بافت پارچه جدید اختراع کرد، که به کشورهای خارجی نیز صادر شد. پس از آن این شرکت شروع ثبت اختراع های زیادی را کرد. میشیو سوزوکی به دنبال محصولی متنوع بود که با تحقیقات بر روی تولیدات دیگر و نیاز های آن زمان مردم ، که این باعث شد وارد صنعت خودروسازی شودالبته تولید خودروهای کوچک . سپس 1939 اولین خودرو این شرکت عرضه بازار شد. که با شروع جنگ جهانی دوم، دولت ژاپن دستور توقف تولیدات خودرو این شرکت را داد و شرکت سوزوکی دوباره شروع به تولید پارچه  شد که باعث سوددهی زیاد برای این شرکت شد اما بازار پارچه در سال 1951 سقوط کرد.

سوزوکی پس از این شکست بزرگ دوباره تصمیم به بازگشت به صنعت خودروسازی گرفت. با آغاز دهه 1960 میلادی، سوزوکی شش هزار موتورسیکلت در ماه تولید می‌کرد و نام خود را رسماً به سوزوکی موتور تغییر داد. این شرکت پس از موفقیت‌هایش در زمینه موتورسیکلت، یک خودرو موفق‌تر به نام سوزوکی سوزولایت تولید کرد. در 1967 نخستین کارخانه مونتاژ موتورسیکلت‌های سوزوکی در خارج از ژاپن، در کشور تایلند فعالیت خود را آغاز نمود. شرکت سوزوکی در دهه 1970 کارخانه های زیاد را باز کرد که باعث شد فعالیت این شرکت در سایر کشور ها آغاز شود که دهه خوبی برای این شرکت شد.

شرکت سوزوکی در سال 1980 با معرفی سه خودروی الکتریکی در کشور استالیا شعبه خود را نیز افتتاح کرد. در 1981 سوزوکی همکاری خود را با شرکت های خودروسازی جنرال موتورز و ایسوزو آغاز کرد و در این دهه شرکت های تابعه ای خود را در کشورهای دیگر مانند آلمان ، فرانسه ، هند و… آغاز کرد. در 1992 تولید خودروهای سوزوکی با همکاری شرکت خودروسازی دوو در کره جنوبی آغاز شد. در 1998 جنرال موتورز میزان سهام خود را در سوزوکی از 5.3درصد به 10 درصد افزایش داد اما در سال 2000 سهام خود را به 20درصد افزایش داد.

در سال 2008 نیز نخستین موتورسیکلت انژکتوری خود را معرفی کرد، در همین سال جنرال موتورز سهام خود در سوزوکی را به 3 درصد درصد کاهش داد. در سال 2010 ، گروه فولکس‌واگن 19.9درصد سهام سوزوکی را خریداری کرد. اکنون سوزوکی نهمین خودروساز بزرگ جهان از لحاظ تیراژ تولید است

سایر شرکت های خودرو ساز ژاپن

  • Hino
  • Subaru
  • Hakuyosha Co
  • Ales
  • Asahi
  • Autobacs
  • Auto Sandal
  • Art and Tech
  • BS Motor
  • Chiyoda
  • Cony
  • DAT
  • Yamaha Motor Company
  • Dome
  • Fuji
  • Cabin
  • Fuso
  • Gorham
  • Hope
  • Humbee
  • Isaka
  • Ishikawajima
  • Jiotto
  • Tsubakimoto Chain
  • Tsukuba
  • UD Trucks
  • Vemac
  • Yamata
  • Yanase
  • Y&T
  • Kawasaki
  • Kunisue
  • Kurugane
  • Lila
  • Meihatsu
  • Meiwa
  • Mikasa 
  • Mitaka
  • Mitsui
  • Mitsuoka 
  • Mizuno-shiki
  • Nikken
    NJ
  • Ohmiya
  • Ohta
  • Otomo
  • Prince
  • Publica
  • Rintaku
  • Sanko
  • Showa Corporation
  • Sumida
  • Suminoe
  • Tachikawa
  • Takeoka
  • Takuri
  • Tama 
  • TGE
  • Tommy Kaira
  • Yoshida-shiki

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *