نشانه های خرابی سنسور مپ

نشانه های خرابی سنسور مپ

نشانه های خرابی سنسور مپ

سنسور مپ ( Manifold Absolute Pressure Sensor – سنسور فشار مطلق منیفولد ) یکی از سنسورهای مورد استفاده در ECU موتور احتراق داخلی است. موتورهایی که از سنسور مپ استفاده می کنند به طور معمول سوخت تزریق می شوند. سنسور مپ اطلاعات فشار هوا ورودی را به ECU موتور ارائه می دهد. ECU اطلاعات دریافت شده را برای محاسبه تراکم هوا و تعیین میزان پاشش انژکتور موتور مورد استفاده قرار می گیرند ، که  سوخت مورد نیاز برای احتراق بهینه را تعیین می کند. با نشانه های خرابی سنسور مپ همراه تیتان کارز باشید.

دود سیاه خروجی از اگزوز

دود سیاه خروجی از اگزوز به دلیل میزان سوخت بیشتر نسبت به هوای ورودی برای احتراق می باشد که این به دلیل گزارش اشتباه سنسور مپ به ECU خودرو می باشد.

کاهش قدرت موتور

به طور کلی هر ایرادی در بخش سوخت رسانی خودرو ایجاد شود اول نشانه های آن کاهش قدرت موتور خودرو می باشد.

افزایش مصرف سوخت

به دلیل گزارش های اشتباه سنسور مپ باعث می شود میزان سوخت نسبت به میزان هوا ورودی برای احتراق بیشتر از میزان استاندارد باشد و باعث افزایش مصرف سوخت خودرو می شود.

دوده گرفتن سر شمع

دوده گرفتن سر شمع  هم به دلیل بیشتر بودن سوخت نسبت به هوای ورودی موتور می باشید.

ریپ زدن موتور و لرزش موتور

اگر ECU اطلاعات دقیقی از سنسور مپ نگیرد باعث می شود میزان سوخت دقیقی در زمان احتراق نباشد و موتور با ریپ یا لرزش کار میکند که حتی این لرزش در بعضی مواقع آنقدر شدید که باعث خاموش شدن موتور خودرو می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *