قفل گازی (Vapor Lock) چیست

1402/05/16 06:27

قفل گازی (Vapor Lock) چیست

شاید پیش آمده باشد که در خودرو های قدیمی پس از داغ شدن موتور، خودروخاموش شده و با استارت زدن مکرر نیز روشن نشده باشد! و پس از گذشت زمان و سرد شدن موتور، خودرو روشن بشود؛ در این هنگام می گویند قفل گازی اتفاق افتاده. با قفل گازی (Vapor Lock) چیست همراه تیتان کارز باشید.

قفل گازی چگونه اتفاق میفتد؟

در خودرو های قدیمی به دلیل استفاده از پمپ های مکانیکی، پمپ مکانیکی (سیفون بنزین) باید نیروی خود را از موتور خودرو تغذیه می کرد؛ که بیشتر در کنار بلوکه سیلندر و با استفاده از نیرویی که از میل سوپاپ می گرفت، نصب می شد. به دلیل نزدیکی به موتور خودرو و دمای بالای موجود، بنزین ورودی پمپ، در پمپ تبدیل به بخار می شد و به اصطلاح هوا می گرفت. در این هنگام با کار کردن پمپ، حباب های گاز تراکم می کردند و عمل انتقال و پمپاژ سوخت صورت نمی گرفت؛ و به دلیل نارسایی سوخت به کاربراتور موتور خاموش می شد؛ دقیقا عمل برعکس فلوت کردن کاربراتور اتفاق میفتد. هنگام وقوع این اتفاق بهتر است صبر کنیم تا موتور سرد شود و دمای پمپ کاهش یابد.

در تصویر بالا از سیستمی استفاده شده که از قفل گازی جلوگیری می کند.

برچسب ها : ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید و دیدگاه فینگلیش تایید نمی شود.

از تکرار دیدگاه خودداری کنید و در صورت ارسال دیدگاه تکراری تایید نمیشود.

در صورت استفاده از کلمات رکیک دیدگاه تایید نمی شود.

دیدگاه ها

هنوز دیدگاهی ثبت نشده!

.